Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza parametrów pracy napędu hybrydowego Toyoty Prius III w procesie hamowania

Tytuł:
Analiza parametrów pracy napędu hybrydowego Toyoty Prius III w procesie hamowania
Autorzy:
Sosik, P.
Tarnowski, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
proces hamowania
napęd hybrydowy
cykl jezdny
braking process
hybrid
chassis series
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Eksploatacja pojazdów samochodowych z napędem hybrydowym wymaga analizy wpływu parametrów cyklu jezdnego na energochłonność ruchu . Artykuł przedstawia metodykę przeprowadzonych badań wybranych parametrów pojazdu z napędem hybrydowym Toyota Prius III generacji. Badania przeprowadzono na hamowni podwoziowej, dla dwóch cykli jazdy podczas których zapisano parametry pracy napędu hybrydowego. Cykle obejmowały fazę proces hamowania pojazdu. Proces hamowania, jako składnik bilansu energetycznego pojazdu jest szczególnie istotny. W przypadku pojazdów z napędem hybrydowym istnieje możliwość rekuperacji energii podczas procesu hamowania, która w procesie realizacji cyklu jezdnego może być rozporządzalna. Analizie poddano przypadki procesu hamowania z założonej prędkości z różną intensywnością, a mianowicie momentem hamowania 250 i 500 [Nm]. Przedstawiony został wpływ intensywności hamowania na wybrane parametry pracy napędu hybrydowego, oraz zależności pomiędzy badanymi parametrami.
Exploitation of automotive vehicles with hybrid drive calls for the analysis of the influence of full drive cycle for the energy consumption of the movement. The article reveals the methodology of the performed examination of selected parameters of the vehicle with hybrid powertrain Toyota Prius III generation. The examination was conducted at chassis dynamometer for two full drive cycles during which the parameters of the work of hybrid powertrain were recorded. Both cycles included the phase of the vehicle braking. This process, i.e. braking , being the part of the energetic balance of the vehicle is especially important. In the case of vehicles with hybrid powertrain there exists a possibility of energy recuperation during the process of braking, and this energy can be available during the cycle. Analysed cases included the process of braking from the assumed velocity with different intensity, i.e. 250 and 500 [Nm]. The influence of braking intensity on the selected parameters of the hybrid powertrain work were indicated as well as the interdependencies between them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies