Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Architektura wobec kryzysu społecznego projektu dzieciństwa - muzeum dziecięce jako pole innowacji

Tytuł:
Architektura wobec kryzysu społecznego projektu dzieciństwa - muzeum dziecięce jako pole innowacji
Autorzy:
Balcer-Zgraja, Małgorzata
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
kryzys
architektura dla dzieci
muzeum
eksponat
crisis
architecture for children
museum
exhibit
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł w syntetycznej formie przedstawia kierunki rozwoju współczesnej architektury dla dzieci, gdy tradycyjna dychotomia dziecko/dorosły zanika, ustępując miejsca rozwiązaniom zintegrowanym. Celem opracowania jest zbadanie wybranych współczesnych przykładów muzeów dziecięcych w kontekście kryzysu społecznego „projektu dzieciństwa”, którego integralną częścią w XX wieku stała się architektura. Zestaw metod badawczych: przegląd i analiza dostępnej literatury przedmiotu, źródeł internetowych, studium przypadku, badania empiryczne in situ. Krytyczna analiza porównawcza zebranych danych posłużyła wyprowadzeniu wniosków o tym, że muzeum dziecięce jest obecnie polem innowacji w zakresie definiowania miejsca dziecka w architekturze.
The article presents, in a synthetic way, directions of development of the contemporary architecture for children, where the traditional dichotomy child/adult disappears, giving way to integrated solutions. The paper aims to investigate selected contemporary examples of children’s museums in the context of the crisis of the social project of ‘Children Design’ which was so well embedded in the 20th-century architecture. A set of the research methods included: a review and analysis of available subject literature, Internet sources, case study and empirical in-situ investigations. A critical comparative analysis of the collected data made it possible to draw conclusions - children’s museum is nowadays a field of innovations within the scope of defining the child’s place in architecture.
Artykuł umieszczony w części "Builder Science"
Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies