Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of selected supervised classification methods to bank marketing campaign

Tytuł:
Application of selected supervised classification methods to bank marketing campaign
Autorzy:
Grzonka, D.
Borowik, B.
Suchacka, G.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
classification
supervised learning
data mining
decision tree
bagging
boosting
random forests
bank marketing
R project
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Supervised classification covers a number of data mining methods based on training data. These methods have been successfully applied to solve multi-criteria complex classification problems in many domains, including economical issues. In this paper we discuss features of some supervised classification methods based on decision trees and apply them to the direct marketing campaigns data of a Portuguese banking institution. We discuss and compare the following classification methods: decision trees, bagging, boosting, and random forests. A classification problem in our approach is defined in a scenario where a bank’s clients make decisions about the activation of their deposits. The obtained results are used for evaluating the effectiveness of the classification rules.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies