Tytuł pozycji:
Sztywność mostowych obiektów gruntowo-powłokowych w fazie ich budowy i eksploatacji
Praca dotyczy badania sztywności mostów jako jednej z charakterystyk przydatnych do oceny ich podatności dynamicznej obiektu. Do szacowania sztywności wybudowanych obiektów stosuje się pojazdy eksploatacyjne, a wynikiem pomiarów jest funkcja ugięcia. W badaniu stosuje się pojazdy zmieniające położenie na jezdni. Na tej podstawie wyznacza się funkcję wpływu ugięcia, ujętą w pracy w postaci dwóch profili. Jako wynik odnoszący przyjęto stosowane rozwiązanie Boussinesqa. Skuteczność algorytmu uzasadniono na przykładach badań obiektów gruntowo-powłokowych.
The work concerns the study of the stiffness of bridges as one of the characteristics useful for the assessment of their dynamic susceptibility of the object. To estimate the stiffness of the constructed objects, operating vehicles are used, and the result of the measurements is the deflection function. The test uses vehicles that change their position on the road. On this basis, the function of the influence of deflection is determined, which is presented in the work in the form of two profiles. The Boussinesq solution used was adopted as the result. The effectiveness of the algorithm was justified on the examples of research of soil-steel objects.