Tytuł pozycji:
Analiza stanów dynamicznych maszyny reluktancyjnej przełączalnej przeznaczonej dla lekkiego pojazdu elektrycznego
W niniejszej pracy obiektem prowadzonych badań była czteropasmowa maszyna SRM, przeznaczona do napędu lekkiego pojazdu elektrycznego zaprojektowana i wykonana w ramach realizowanego projektu badawczego. W celu wykonania badań symulacyjnych napędu, opracowano model symulacyjny oraz zaprojektowano i wykonano stanowisko badawcze umożliwiające badania napędu w stanach statycznych i dynamicznych. W artykule zamieszczono wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych w postaci przebiegów prądów, momentu i prędkości zarejestrowane dla stanów dynamicznych dla różnych wartości katów załączenia i wyłączenia, przy sterowaniu prądowym.
The main advantage of switched reluctance machine is a wide speed control range, a possibility to work with a constant power in a wide speed range and a high resistance to overloads. Thus this machine is well suitable to drive electric vehicles. In this paper four-phase Switched Reluctance Machine designed and made in the framework of the research project was studied to drive a light electric vehicle. For the study of simulation tests the simulation model was created and a test stand was designed and made to study the drive In static and dynamic states. Simulation and experimental results as waveforms of currents, torques and speeds In dynamic states were placed in paper.