Tytuł pozycji:
Selection of parameters for the hydrogen power-supply system of an auxiliary rail vehicle
The article presents a concept concerning a hydrogen power-supply system for an auxiliary rail vehicle. The selection of key component parameters was based on the expected energy consumption and power balance of the vehicle. The research work discussed in the article involved the identification of traction characteristics and the simulation of theoretical rides, constituting the basis for the development of optimum vehicle control algorithms.
W artykule przedstawiono koncepcję zabudowy wodorowego układu zasilania dla pomocniczego pojazdu szynowego. Na podstawie przewidywanego zużycia energii oraz bilansu mocy pojazdu wytypowano parametry kluczowych komponentów. Wyznaczono charakterystyki trakcyjne oraz przeprowadzono symulacje przejazdów teoretycznych. Będzie to stanowić podstawę do opracowania optymalnych algorytmów sterowania dla pojazdu.
1. The research work discussed in the above-presented article was co-financed from the state budget – special-purpose subsidy of the President of the Łukasiewicz Centre "Complete hydrogen vehicle control system" – H2CONTROL.
2. The article was presented at the 32nd Scientific and Technical Conference "Problems of Exploitation of Electric Machines and Drives" – PEMINE (Słok near Bełchatów, 2–4.10.2024).
3. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).