Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktualny stan i rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce

Tytuł:
Aktualny stan i rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce
Autorzy:
Król-Směták, D.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
społeczeństwa informacyjne
telefonia komórkowa
Internet
Polska
information society
mobile phones
Poland
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
„Jesteśmy w kontakcie”, „na łączach” – to słowa, którymi często posługują się młodzi ludzie i nie zawsze są rozumiani przez starszych. Jednak postęp technologiczny i siły rynkowe są siłą napędową rewolucji komunikacyjno-informacyjnej. Społeczeństwo informacyjne, które swój początek datuje na drugą połowę XX wieku, opiera się na bardzo szybkim rozwoju technologii teleinformatycznych. Dzięki telefonii komórkowej oraz Internetowi możliwa jest szybka komunikacja oraz dostęp do informacji na tak bardzo dużą skalę, o jakiej długo nikt nawet nie marzył. Obecnie możliwość podróżowania, przemieszczania się między różnymi krajami wymaga czasu, jednak nie jest to problem przy gromadzeniu i przepływie informacji dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii. Określenie „informacyjny” zwraca uwagę na rolę informacji, która staje się celem ludzkich dążeń i nabiera wartości materialnej, staje się więc kapitałem. Nie bez powodu mówi się, że ten, kto ma informacje – wygrywa. Umiejętność zdobywania informacji często ma wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Objective of this paper is to analyze the situation in Poland in Information Society. The term Information Society was developed in the second half of 20th century and based on a very rapid development of ICT. Information has became a product, the word „information” draws attention to the role of information, which becames the goal of human aspirations and values of material gains, it becames a capital. A principal component analysis has been performed in order to identify the percentage of people in Poland who use the ICT products and show how Poland looks against Europe. Unfortunately Poland is still in the middle of the list done by World Economic Forum in 2009. What is interesting, according to researches done by GUS in Poland we can observe development of society and we can find that they know more about ICT products now. Although over the years there were various communications on the declining popularity of SMS, the survey still shows something else. Studies conducted in 2010 showed that short text messages have became more popular than talking on the phone.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies