Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Morski skaning laserowy infrastruktury portowej na przykładzie portu we Władysławowie

Tytuł:
Morski skaning laserowy infrastruktury portowej na przykładzie portu we Władysławowie
Autorzy:
Kholodkov, A.
Matysik, K.
Matysik, M.
Szulwic, J.
Tysiąc, P.
Wojtowicz, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
morski skaning laserowy
skaning morski
skaning
chmura punktów
infrastruktura portowa
port
Władysławowo
sea laser scanning
point cloud
port infrastructure
Wladyslawowo
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Technologia skaningu laserowego rozwinęła się współcześnie do etapu, w którym skaning mobilny jest swobodnie wykorzystywany na platformach pojazdów drogowych i szynowych oraz statków powietrznych. Do szczególnych rozwiązań skaningu mobilnego zalicza się skaning morski. Użycie tego rozwiązania stanowi nowe rozwiązanie dla problematyki inwentaryzacji infrastruktury portowej w sytuacji dużego ruchu morskiego lub rozległych basenów portowych, gdy użycie skaningu naziemnego (TLS) nie może być skutecznie zastosowane. W ramach prac eksperymentalnych autorzy wskazują przykład niedużego portu we Władysławowie, który został w całości poddany procesowi skanowania z morza. W efekcie uzyskano obraz portu w postaci chmury punktów, która może być skutecznie wykorzystana do budowania dokumentacji portowej oraz locji jako elementu nawigacji polskiego wybrzeża morskiego. W artykule autorzy prezentują procedurę skaningu oraz sygnalizują problemy związane z przetworzeniem danych i ich wykorzystaniem w kontekście logistyki portów morskich.
Laser scanning technology has evolved to the today stage in which scanning is freely used on platforms of road and rail vehicles and aircrafts. Marine scanning is one of the special solutions of the mobile scanning. The use of this solution constitutes a new solution for the problems of harbour infrastructure inventory under the conditions of heavy maritime traffic or extensive harbour basins when the use of terrestrial laser scanning (TLS) can not be effectively applied. As a part of the experimental works, the authors point an example of a small harbour in Władysławowo, which was subjected to the process of scanning from the sea. The result is a picture of the harbour in form of a points cloud which can be effectively used to build the harbour documentation and sailing directions as the element of navigation for Polish sea coast. In this paper, authors present a scanning procedure and signal problems connected with the processing of data and their use in the context of sea harbours logistics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies