Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development and evaluation of a virtual patient-based exam in occupational medicine

Tytuł:
Development and evaluation of a virtual patient-based exam in occupational medicine
Autorzy:
Hege, I.
Schröpfer, I.
Radon, K.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
interdisciplinary assessment
occupational medicine
virtual patient
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Occupational medicine (OM), especially the ability to recognize potentially workplace-related diseases or accidents, is important for medical students to learn. The assessment in OM at the Ludwig-Maximilians-University is implemented as a paper-based, multiple-choice question exam that does not assess the students’ ability to remember occupational aspects in clinical contexts. Therefore, the aim of this study was to create and evaluate an online exam based on 19 virtual patients to assess the aspects of OM in an interdisciplinary setting. Thirty-nine medical students participated in the exam with an average score of 65%. The score for freetext questions assessing OM aspects was low (39%). The study showed that the implementation of an interdisciplinary VP-based exam is feasible. The integration of such an interdisciplinary exam would be feasible, for example, as an open-book assessment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies