Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Detekcja uszkodzeń mechanicznych zespołu napędowego pojazdu na podstawie modelu sygnału drgań

Tytuł:
Detekcja uszkodzeń mechanicznych zespołu napędowego pojazdu na podstawie modelu sygnału drgań
Autorzy:
Komorska, I.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
zespół napędowy pojazdu
model sygnału drgań
detekcja uszkodzeń mechanicznych
vehicle drive system
vibration signal model
detection of mechanical defects
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono propozycje modelowania sygnału drgań zespołu napędowego pojazdu w taki sposób, aby był skutecznym narzędziem detekcji uszkodzeń mechanicznych. Dla nowego silnika tworzony jest model referencyjny i jego miary, do których porównywane są pomiary kontrolne przeprowadzane w określonych odstępach czasu lub podczas przebiegu samochodu. Diagnozowanie odbywa się w czasie normalnej eksploatacji samochodu. W zależności od miejsca rejestracji sygnał drganiowy może być cyklostacjonarny lub przejściowy Zaproponowano również algorytm detekcji uszkodzeń. Opisana metoda pozwala na diagnozowanie on-board skrzyni biegów, przekładni głównej, mechanizmu różnicowego, przegubów trójramiennych. Umożliwia także wykrywanie takich uszkodzeń silnika, jak: wypalenie zaworu wylotowego, zmiana luzu zaworowego, uszkodzenie uszczelki głowicy Metodę diagnozowania zilustrowano na przykładzie sygnału drgań zarejestrowanego dla zespołu napędowego samochodu Fiat Punto.
Propositions of modelling vibrations signal of the vehicle drive system, in such a way that it will become the efficient tool of detection of the mechanical defects, are presented in the papen The reference model and its measures ara established for the new engine to which the control measurements, performed at the definite time intervals or car running are compared. Diagnostics is carried out during the normal engine maintenance. Depending on the place of recording the vibration signal can be either cyclostationary or transient. The algorithm of damage detection was proposed. This method allows to make the on-board diagnostics of a gearbox, main gearbox, differential gear and triple joints. It aiso enables the engine fault detection such as: the exhaust valve burning-out, valve clearance change and the head gasket defect. The diagnostic method was illustrated on the example of the vibrations signal recorded for the drive system of the Fiat Punto automobile.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies