Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The proposed new rail route between Kraków and Zakopane with the use of civil engineering structures – tunnels

Tytuł:
The proposed new rail route between Kraków and Zakopane with the use of civil engineering structures – tunnels
Autorzy:
Chrabąszcz, I.
Dudzik, M.
Prusak, J.
Koźlak, M.
Boczoń, K.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
electric traction
tunnels
railway route profile
energy consumption
trakcja elektryczna
tunele
profil trasy kolejowej
zużycie energii
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The existing railway from Kraków to Zakopane is characterised by complex horizontal (curves) and vertical (slopes and rises) profiles. Although the railway is attractive to tourists, it is not highly valued by carriers. This article describes a new route with profile modifications. The new route would be possible mainly due to civil engineering structures such as tunnels. It would make it possible to reduce travel time significantly and reduce energy consumption.
Istniejąca linia kolejowa Kraków–Zakopane charakteryzuje się złożonym profilem poziomym (łuki) i pionowym (spadki i wzniesienia). Pomimo turystycznej atrakcyjności tej linii, jej ocena przez przewoźników nie jest wysoka. W artykule przedstawiono propozycję nowej trasy o skorygowanym profilu. Nowy przebieg trasy uzyskano głównie dzięki inżynierskim obiektom budowlanym – tunelom. Nowa trasa pozwoliłaby na znaczne skrócenie czasu przejazdu i zmniejszenie zużycia energii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies