Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania eksperymentalne i numeryczne podzespołu wagonu z obrotową platformą ładunkową

Tytuł:
Badania eksperymentalne i numeryczne podzespołu wagonu z obrotową platformą ładunkową
Autorzy:
Krasoń, W.
Stankiewicz, M.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
railway wagon
side lock
experimental studies
FEM
wagon kolejowy
złącze
badania eksperymentalne
MES
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wagon specjalny zaprojektowany w Wojskowej Akademii Technicznej pozwala na łatwy, szybki i niezależny załadunek, transport, a następnie rozładunek bez specjalistycznych urządzeń oraz dodatkowej infrastruktury peronów. Może być wykorzystywany do transportu intermodalnego różnego typu pojazdów takich jak ciągniki, samochody, przyczepy, kontenery, ciężki/wojskowy sprzęt. Na podstawie przeprowadzonych badań wytrzymałości wagonu stwierdzono, że najbardziej wytężonym podzespołem wagonu z obrotową platformą ładunkową jest zamek sprzęgający burty platformy obrotowej z częścią nadwózkową ramy-ostoi wagonu. W pracy przedstawiono wybrane aspekty badań wydzielonego podzespołu zamka w kształcie haka, łączącego burty ruchomej platformy obrotowej i nieruchomej części nadwózkowej wagonu kolejowego do transportu intermodalnego.
A special wagon with a low rotatable loading floor for transportation of truck vehicles by rail was developed in Military University of Technology. The designed wagon allows easy and fast independent loading and, then, transportation and independent unloading of semitrailers of truck type vehicles without investing in development of spare infrastructure for instance a platform. The construction may be also utilized for intermodal transport of various types of vehicles, such as tractors, trucks, trailers, containers and other heavy/military equipment. Based on the performed strength tests of the wagon, it was verified that the most strenuous component of the wagon with a rotatable loading floor is the lock coupling the side of the rotatable platform with the over bogie part of the frame of the special wagon. The paper presents the selected aspects of research on the separated subassembly of a lock, in shape of a hook connecting a rotatable platform with an immovable over bogie part of the wagon for intermodal transport.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies