Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ecological aspects of the natural gas use

Good alternative for diesel fuel and petrol is gas. It is about half the price of diesel and fuel-powered vehicles and emit significantly less harmful compounds in exhaust gases, eg. CO2 emissions are reduced by approx. 10-15%. For the introduction of natural gas as fuels used to power vehicles and installations supports also one argument, in the twentieth century, energy consumption has increased more than fifteen times, while fossil fuels like coal, oil, natural gas is the main source of energy. According to the International Energy Agency, transportation as one of the fast growing sectors of the economy consumes approx. 26% of the main sources of energy, especially oil, which deposits are of successively depletion. If oil consumption will grow at the same rate as before, then how provide forecasts to meet the needs of the world of vehicles fleet for the use of only petroleum fuelsit will be impossible for approx. twenty years and the other power technologies (eg. hydrogen fuel) are not yet refined. Natural gas may therefore be called as transition fuel between oil fuels and other technologies to power vehicles or installations.
Alternatywą dla oleju napędowego i benzyny jest gaz ziemny będący o połowę tańszy od oleju napędowego. Instalacje oraz pojazdy zasilane tym paliwem emitują znacznie mniej szkodliwych związków w spalinach, np. emisja CO2 jest mniejsza o około 10-15%. Za wprowadzeniem gazu ziemnego do grupy paliw stosowanych przemawia jeszcze jeden argument. W XX wieku zużycie energii wzrosło ponadpiętnastokrotnie. Paliwa kopalne, takie jak: węgiel, ropa naftowa, gaz ziemny, stanowią główne źródła energii. Jak podaje Międzynarodowa Agencja Energii, transport jako jedna z szybko rozwijających się gałęzi gospodarki zużywa ok. 26% głównych źródeł energii, przede wszystkim ropy naftowej, której złoża ulegają sukcesywnemu wyczerpywaniu. Jeżeli zużycie ropy naftowej będzie tak intensywnie wzrastało, to – jak przewidują prognozy – zaspokojenie potrzeb światowej floty pojazdów przy korzystaniu tylko z paliw ropopochodnych za około 20 lat będzie niemożliwe. Inne technologie zasilania (np. paliwem wodorowym) nie są też do końca dopracowane. Gaz ziemny może być zatem tzw. paliwem przejściowym pomiędzy paliwami ropopochodnymi a innymi technologiami zasilania pojazdów bądź instalacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies