Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conventional triaxial loading and unloading test and PFC numerical simulation of rock with single fracture

Tytuł:
Conventional triaxial loading and unloading test and PFC numerical simulation of rock with single fracture
Autorzy:
Tang, Yin
Chen, Haijun
Xiong, Liangxiao
Xu, Zhongyuan
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
próbka przypominająca skałę
obciążenie trójosiowe
test odciążenia
wytrzymałość na ściskanie
rock like specimen
triaxial loading
unloading test
compressive strength
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Take the metamorphic sandstone as the reference object, by making rock like samples with fractures, the conventional triaxial loading and unloading test and PFC numerical simulation of rock like sample with single fracture were conducted, and the effects of the loading path, inclined angle of fracture, axial stress level during unloading, initial confining pressure during unloading on the compressive strength, peak strain and crack propagation evolution of the samples were considered. The compressive strength of the specimen under triaxial unloading is smaller than that under triaxial loading. The peak strain of the specimen under triaxial unloading is also smaller than that under triaxial loading. The specimen is more prone to brittle failure. When the axial stress level is the same during unloading, with the increase of the initial confining pressure during unloading, the difference of the compressive strength of the specimens with different inclined angles of fracture gradually decreases. Under the condition of uniaxial compression and triaxial compression, the failure of all specimens is tensile failure, and the shear failure is the main one during unloading.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies