Tytuł pozycji:
Analiza kosztów napraw samochodów osobowych za pomocą wybranych metod uwzględniających wymogi wyłączeń sektorowych w motoryzacji w Polsce
W artykule podjęto próbę zasygnalizowania problematyki dotyczącej wpływu porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję na koszty napraw samochodów osobowych w Polsce. Rozważania uzupełniono o autorskie symulacje kosztów napraw, obejmujące zastosowanie poszczególnych kategorii części zamiennych w procesach naprawy samochodów osobowych w Polsce. Zamierzeniem artykułu jest zwrócenie uwagi na istotę podjętej problematyki badawczej oraz zasygnalizowanie pożądanych perspektywicznych kierunków zmian w procesach szacowania kosztów napraw samochodów osobowych w Polsce uwzględniających wymogi unijnych i polskich regulacji prawnych.
This article attempts to indicate the issues of the impact of vertical agreements in the motor vehicle sector from the prohibition of agreements restricting competition on the cost of repairs passenger cars in Poland. Considerations supplemented by copyright simulations repair costs, including the use of different categories of spare parts in the processes of repair of cars in Poland. The intention of this article is to draw attention to the essence undertaken research issues and to signal the desired perspective directions of changes in the processes of estimating the cost of repairs passenger cars in Poland taking into account the requirements of EU and Polish regulations.