Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fatigue safety verification of riveted steel railway bridges using probabilistic method and standard S-N curves

The current fatigue evaluation procedures in Europe and North American bridge codes do not account for the degree of uncertainty in load and resistance models. However, the variability of cycling loading and material properties have a significant influence on fatigue safety verification. A fatigue verification is contingent on the accumulated load cycles and the fatigue category; which, in turn, depends on member type and its connections. Assessment of structural safety can be evaluated more completely using probabilistic methods that provide fatigue prediction in terms of the probability of crack initiation. This method provides more information about the expected performance of a structural component; therefore, the structure can be used in service for a significantly longer time. In this article, the comparison of fatigue evaluation is presented using Eurocode, North American Standard - AREMA, and the new approach using the probabilistic method. These methods are demonstrated on the riveted built-up beams of the steel deck plate girder (DPG) railway bridge using data from field monitoring.
Obecne procedury oceny zmęczenia w europejskich i amerykańskich normach mostowych nie uwzględniają stopnia niepewności w modelach obciążenia i nośności konstrukcji. Jednak zmienność obciążenia cyklicznego i zmienność nośności wynikająca z właściwości materiału i ich degradacji, mają istotny wpływ na weryfikację bezpieczeństwa z uwagi na zmęczenie konstrukcji. Ocena zmęczenia zależy od skumulowanych cykli obciążenia i kategorii zmęczeniowej dla detalu konstrukcyjnego; co z kolei zależy od typu elementu i jego połączeń. Ocena bezpieczeństwa konstrukcji może być przeprowadzona dokładniej przy użyciu metody probabilistycznej, która pozwala na określenie przewidywanego zmęczenia za pomocą prawdopodobieństwa powstania pęknięcia. Ta metoda dostarcza więcej informacji o oczekiwanej przydatności elementu konstrukcyjnego do dalszej eksploatacji; dzięki temu konstrukcja może być użytkowana przez znacznie dłuższy czas. W artykule przedstawiono porównanie oceny zmęczenia z wykorzystaniem Eurokodu, normy amerykańskiej - AREMA oraz nowego podejścia wykorzystującego metodę probabilistyczną. Metody te zademonstrowano na nitowanych, stalowych dzwigarach mostów kolejowych (DPG) z wykorzystaniem danych z monitoringu terenowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies