Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza dokładności i dostępności serwisów systemu ASG-EUPOS w nawigacji i transporcie lotniczym

Tytuł:
Analiza dokładności i dostępności serwisów systemu ASG-EUPOS w nawigacji i transporcie lotniczym
Autorzy:
Ciećko, A.
Grunwald, G.
Kaźmierczak, R.
Grzegorzewski, M.
Ćwiklak, J.
Oszczak, S.
Bakuła, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
transport lotniczy
satelitarne systemy nawigacyjne
GNSS
pozycjonowanie samolotu
air transport
satellite navigation systems
positioning of the aircraft
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki pozycjonowania statku powietrznego z wykorzystaniem satelitarnych systemów nawigacyjnych GNSS. Dane do analiz zebrano w trakcie lotu eksperymentalnego, który wykonano w czerwcu 2013 roku na lotnisku wojskowym w Dęblinie. W badaniach wykorzystano zarówno profesjonalne odbiorniki dwuczęstotliwościowe, typu Topcon i Septentrio, jak również odbiorniki nawigacyjne – jednoczęstotliwościowe, typu Thales, które skonfigurowano w różnych trybach pracy. Skupiono się głównie na możliwości zastosowania, w transporcie lotniczym w Polsce, systemu typu GBAS, jakim jest system ASGEUPOS, dodatkowo określono także dokładności pozycjonowania metodami autonomiczną oraz EGNOS. Wyniki porównań zaprezentowano graficznie, na wykresach. Uzyskane parametry dokładnościowe są zadowalające, dla większości operacji lotniczych, dla wszystkich analizowanych metod. Niestety parametr dostępności i ciągłości pozycjonowania osiągnął niską wartość dla systemu DGPS wykorzystującego poprawki ASG-EUPOS.
The article presents the results of positioning of the aircraft using GNSS satellite navigation systems. The data for analysis were collected during the flight experiment which was performed in June 2013 at the military airport in Deblin. In this study both professional dual frequency receivers - Topcon and Septentrio, as well as navigation receivers – Thales, were used. The focus of the analyses was mainly on the possibility of using, for air transport in Poland, GBAS system - ASG-EUPOS. Besides that, analyses concerning determination of positioning accuracy of standalone and EGNOS methods were done. The results of comparisons are presented graphically on the charts. The resulting accuracy parameters are satisfactory for the majority of flight operations for all analyzed methods. Unfortunately, the availability and continuity parameter of positioning has reached a low value for DGPS corrections using ASG- EUPOS.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies