Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evaluation of the maximum axial force on a cylindrical shell structure in terms of stability and strength using fuzzy quantities of chosen geometric parameters

Tytuł:
Evaluation of the maximum axial force on a cylindrical shell structure in terms of stability and strength using fuzzy quantities of chosen geometric parameters
Autorzy:
Baranenko, V.
Volchok, D.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
modelowanie
powłoka
rozmyta informacja
fuzzy information
shell
structural modelling
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper deals with the application of the fuzzy sets theory for determining the maximum axial load of a pin-supported smooth cylindrical shell surface. It takes into account the stability and strength criteria, using fuzzy shell radius and plate thickness data. The formulated optimisation problems relate to fuzzy chance-constrained programming (CCP) models. A Monte-Carlo simulation modelling algorithm is proposed. Computational experiments were performed as part of the study. The proposed method can be used for designing and assessing the load-bearing capacity of structures such as bridges and railroads when faced with incomplete or time-varying input data.
Praca poświęcona jest zastosowaniu teorii zbiorów rozmytych do wyznaczania maksymalnej wartości siły wzdłużnej, działającej na gładką powłokę cylindryczną, przegubowo podpartą na końcach, w aspekcie stateczności i wytrzymałości przy rozmytej informacji o charakterystykach geometrycznych promienia i grubości powłoki. Sformułowane zadania optymalizacji odnoszą się do klasy CCP - modeli programowania rozmytego (ang. chance constrained programming). Został opracowany algorytm modelowania symulacyjnego z wykorzystaniem metody Monte Carlo. Przeprowadzono eksperymenty obliczeniowe. Przedstawiona metoda może znaleźć zastosowanie przy projektowaniu mostów i dróg szynowych w warunkach niepełnych lub zmiennych w czasie danych zadania.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies