Tytuł pozycji:
Urban transport lines and their role in the reintegration of marginalized neighborhoods. Case study of the Old Town of Mila City, Northeast Algeria
The transport sector has seen significant development in recent years. Algerian cities, like other cities in the world, have grown and expanded their geographic area, and the population has increased as well, leading to increased demand for transportation. However, this increase and growth have not been accompanied by development in the policies adopted in organizing transportation and its means. The city of Mila, like other Algerian cities, suffers from several problems, including marginalization, which dominates several neighborhoods. This is characterized by isolation and difficulty of access to an area or region within the city, and results from several internal and external factors. What has worsened the situation in these neighborhoods is that they are victims of urban development tools and planning policies, along with poor management and organization of transportation and traffic movement. This has deepened the crisis, depriving them of mobility and vitality, and has led to their continued marginalization and isolation from other neighborhoods in the city. The objective of this research is to implement innovative solutions and proposals for the marginalized neighborhood, aimed at fostering balance and harmony while ensuring its integration into the dynamics of development through the enhancement of public urban bus transportation.
Sektor transportu odnotował znaczący rozwój w ostatnich latach. Miasta algierskie, podobnie jak inne miasta na świecie, rozrosły się i powiększyły swój obszar geograficzny, a liczba ludności również wzrosła, co doprowadziło do wzrostu zapotrzebowania na transport. Jednak wzrostowi temu nie towarzyszył rozwój polityki przyjętej w zakresie organizacji transportu i jego środków. Miasto Mila, podobnie jak inne miasta algierskie, cierpi z powodu kilku problemów, w tym marginalizacji, która dominuje w kilku dzielnicach. Charakteryzuje się ona izolacją i trudnościami w dostępie do obszaru lub regionu w mieście i wynika z kilku czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Sytuację w tych dzielnicach pogorszyło to, że padają ofiarą narzędzi rozwoju miejskiego i polityki planowania, a także złego zarządzania i organizacji transportu i ruchu drogowego. Pogłębiło to kryzys, pozbawiając je mobilności i witalności oraz doprowadziło do ich dalszej marginalizacji i izolacji od innych dzielnic w mieście. Celem tych badań jest wdrożenie innowacyjnych rozwiązań i propozycji dla zmarginalizowanej dzielnicy, mających na celu wspieranie równowagi i harmonii, przy jednoczesnym zapewnieniu jej integracji z dynamiką rozwoju poprzez poprawę publicznego transportu autobusowego.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).