Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowa metoda oceny dokładności wyznaczeń GNSS na potrzeby monitoringu pojazdów

Tytuł:
Nowa metoda oceny dokładności wyznaczeń GNSS na potrzeby monitoringu pojazdów
Autorzy:
Nowak, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
monitoring pojazdów
system nawigacyjny GNSS
Global Navigation Satellite Systems
nawigacja lotnicza
nawigacja morska
monitoring of cars
GNSS navigation system
air navigation
maritime navigation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zdolność systemu do ostrzegania użytkownika o tym, że błąd wyznaczonych współrzędnych przekroczył dozwoloną wartość, nazywa się wiarygodnością[4]. W chwili obecnej ani GPS, ani GLONASS nie zapewniają monitoringu wiarygodności, w związku z tym istnieje niepewność dotycząca rzeczywistego położenia obiektu. Sytuacja taka jest niedopuszczalna wszędzie tam, gdzie błąd gruby wyznaczeń współrzędnych może doprowadzić do poważnych konsekwencji w postaci katastrof, w których mogą zginąć ludzie, wystąpić poważne straty materialne, czy skażenie środowiska. W związku z tym, zapewnienie wiarygodności jest warunkiem koniecznym umożliwiającym zastosowanie GNSS w nawigacji lotniczej i morskiej (w niektórych jej fazach). Realizowana jest ona dzięki grupie opracowanych metod, które dobrze sprawdzają się na otwartej przestrzeni, tam gdzie błąd gruby wyznaczeń może być spowodowany jedynie niewłaściwym funkcjonowaniem któregoś z satelitów [4]. Na terenach zabudowanych źródłem błędów grubych pomiarów są sygnały odbite od budynków i z tym problemem nie radzą sobie stosowane w lotnictwie i na morzu metody monitorowania wiarygodności. W niniejszym artykule przedstawiono propozycję nowej autorskiej metody oceny dokładności współrzędnych wyznaczanych metodami GNSS na potrzeby monitorowania pojazdów. Opisano genezę powstania metody oraz ogólne założenia przyjęte przy jej opracowywaniu.
The ability of the system to warn the user that fix error has exceeded the allowed value is called the integrity[4]. At the moment, neither GPS nor GLONASS does not provide integrity monitoring, therefore there is uncertainty regarding the actual location of the object. This situation is unacceptable anywhere, where outliers in coordinates may lead to serious consequences in the form of disaster, where people can die, develop serious material loss or contamination of the environment. In this connection, to ensure integrity is a necessary condition for the use of GNSS in aviation and maritime navigation (in some of its phases). It is made by a group of developed methods that work well at open area, where outliers in measurements may be caused only by the wrong functioning of one of the satellites [4]. The main source of outliers in urban areas are signals reflected from buildings and methods of integrity monitoring used in aviation and at the sea are not able to cope with this. The article describes the author's proposal for a new method of assessing GNSS fixes accuracy for vehicles monitoring. The genesis of the method and general assumptions in its development are described.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies