Tytuł pozycji:
Analiza użyteczności interfejsów serwisów bankowych w Polsce
Niniejszy artykuł dotyczy analizy porównawczej wybranych aplikacji mobilnych banków: PKO BP, mBank, Pekao S.A. oraz Credit Agricole. Celem pracy jest uzyskanie odpowiedzi na zadaną tezę i trzy szczegółowe pytania badawcze. W początkowym etapie dokonano przeglądu publikacji naukowych z dziedziny tematyki pracy. Badania przeprowadzono z pomocą ankiety internetowej oraz metodą wędrówki poznawczej z wykorzystaniem zmodyfikowanej listy LUT. Otrzymane wyniki ujawniły błędy w funkcjonowaniu interfejsów analizowanych serwisów widziane z perspektywy użytkowników i pozwoliły udzielić odpowiedzi na zadane pytania. Aplikacje mobilne omawianych banków wymagają drobnych modyfikacji, tak aby ich użyteczność była na jak najwyższym poziomie.
This paper presents a comparative analysis of selected mobile banking applications: PKO BP, mBank, Pekao S.A., and Credit Agricole. The aim of the study is to obtain answers to the stated thesis and three specific research questions. In the initial stage, a review of scientific publications in the field of the topic was conducted. The research was carried out using an online survey and the cognitive walkthrough method with a modified list of usability testing. The obtained results revealed errors in the functioning of the analyzed service interfaces from the users' perspective and allowed for answering the research questions. The mobile applications of the discussed banks require minor modifications to maximize their usability.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).