Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Use of faultlessness indicator to rate human reliability in human – operating aircraft system

Tytuł:
Use of faultlessness indicator to rate human reliability in human – operating aircraft system
Autorzy:
Maciejewska, Marta
Fuć, Paweł
Galant, Marta
Kardach, Monika
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
human mistake
aircraft support
faultlessness indicator
błąd ludzki
obsługa statku powietrznego
wskaźnik bezbłędności
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In the M–T–E (man–technology–environment) system, human has a main influence on aircraft. In the article focused on M–T relations, which means human–technology, more accurately on a man impact on a plane, which is specify as human factor [3]. The role of human in this system can lead to an accident, caused by human mistake. In this article fa main question is how man effects on maintenance aircraft. To purpose the analysis the research was made with use of technical object – a simulator, which is located in Simulator Research Laboratory in Institute of Combustion Engines and Transport at Poznan University of Technology. The subject of analysis was a correctness of performing procedures, which every pilot is obligated to make before start operation. Based on tabular research result the analysis of chosen area was made.
W układzie M–T–E na obiekty techniczne główne odziaływanie ma operator. W artykule skupiono się na relacji M–T, czyli człowiek–maszyna, a dokładniej na wpływie operatora na statek powietrzny, co określa się jako czynnik ludzki [3]. Rola jednostki w tym układzie może prowadzić do powstania wypadku spowodowanego błędem ludzkim. W artykule analizie poddano oddziaływanie człowieka na obsługę statku powietrznego. W celu dokonania analizy przeprowadzono badania z wykorzystaniem obiektu technicznego – symulatora, znajdującego w Laboratorium Badań Symulatorowych w Instytucie Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej. Analizie poddano poprawność wykonywania procedur, które każdy pilot realizuje przed operacją startu. Na podstawie tabelarycznych wyników badań dokonano analizy niezawodności wybranego obszaru przy użyciu wskaźnika bezbłędności.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies