Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kinematyczne pomiary GNSS na linii kolei wąskotorowej w Koszalinie

Tytuł:
Kinematyczne pomiary GNSS na linii kolei wąskotorowej w Koszalinie
Autorzy:
Specht, C.
Szmagliński, J.
Gajdzica, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
pomiar geodezyjny
linia kolejowa
teren zalesiony
kolej wąskotorowa
GNSS
geodetic measurement
railway line
wooded areas
narrow-gauge railway
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano metodę kinematycznych pomiarów geodezyjnych GNSS zastosowaną dla inwentaryzacji trasy kolejowej w terenie silnie zalesionym. W badaniach wskazano możliwości wykorzystania tej metody dla inwentaryzacji układu geometrycznego trasy kolei wąskotorowej w Koszalinie. Opisano najważniejsze różnice pomiędzy koleją o rozstawie szyn 1000 mm a 1435 mm oraz przyszłościowe zagadnienie planowanej rewitalizacji tego odcinka. Pomiary zrealizowano w terenie utrudniającym realizację pomiarów GNSS. Wysokie drzewa znajdujące się w skrajni trasy wpływały znacznie na dokładność realizowanych pomiarów skutkując obniżeniem liczby pozycji o dużej dokładności. Otrzymane wyniki zestawiono z analogicznymi pomiarami realizowanymi w Gdańsku w latach 2012 i 2013. Badania wykazały znaczący wpływ przesłon sygnałów satelitarnych (drzew) na uzyskiwane dokładności określenia pozycji.
The article describes a method of kinematic GNSS geodetic measurements used for the inventory of the railway in the area heavily forested. The study indicated the possibility of using this method for the inventory of the geometric light rail route in Koszalin. Furthermore, it describes the main differences between the rail spacing of rails 1000 mm and 1435 mm and a future issue of the planned revitalization of the railway line. Measurements performed in the area, which hampered the implementation of GNSS measurements. Tall trees contained in the gauge route affected significantly the accuracy of the measurements carried out resulting in a reduction in the number of positions with high accuracy. The results were compared with analogous measurements carried out in Gdansk in 2012 and 2013. The study found a significant effect of diaphragms satellite signals (trees) on the obtained accuracy of the position.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies