Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of interaction between students in the process of discovering the regularity

Tytuł:
The role of interaction between students in the process of discovering the regularity
Autorzy:
Pytlak, M.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
nauczanie matematyki
matematyka szkolna
metody nauczania
dydaktyka matematyki
teaching mathematics
school mathematics
learning methods
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In teaching mathematics, interactions between the teacher and the student and among students play a vital role. Through making students formulate and defend their points of view we develop in them their self-control. Thanks to it during solving problem a child is more responsible and conscious of what s/he does. Necessity of verbalization of executing activities and explanation of using procedures show that pupils are able to notice new things. The verbalization forces to look at the own work from a different perspective. In this paper I present a part of my research concerning discovering the regularity by 9-years old children. In this research I focused on mental process and interaction between the students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies