Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza rozkładu temperatury w układzie wylotowym silnika o ZS w aspekcie odzysku energii odpadowej z gazów wylotowych

Tytuł:
Analiza rozkładu temperatury w układzie wylotowym silnika o ZS w aspekcie odzysku energii odpadowej z gazów wylotowych
Autorzy:
Merkisz, J.
Fuć, P.
Lijewski, P.
Ziółkowski, A.
Andrzejewski, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
odzysk energii cieplnej
hamownia dynamiczna
test NEDC
heat energy recovery
dynamic test stand
NEDC test
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem autorów była analiza rozkładu temperatury w układzie wylotowym silnika o ZS w aspekcie odzysku energii odpadowej z gazów wylotowych traconej wskutek wymiany ciepła. Aby osiągnąć zakłady cel wykonano pomiary temperatury i strumienia gazów wylotowych w układzie wylotowym silnika o pojemności 1,3 dm3 zamontowanego na hamowni dynamicznej. Na stanowisku badawczym zainstalowano kompletny układ wylotowy silnika, taki jaki stosowany jest w pojeździe. Badania przeprowadzono w teście homologacyjnym NEDC, który odzwierciedlono na hamowni dynamicznej za pomocą oprogramowania symulacyjnego ISAC 400 firmy AVL. Do pomiarów wykorzystano czujniki termorezystancyjne oraz przepływomierz do pomiaru masowego natężenia przepływu gazów wylotowych wchodzącego w skład mobilnego przyrządu SEMTECH DS służącego do pomiarów emisji w warunkach rzeczywistych.
The objective of the authors was the analysis of the temperature distribution in a diesel engine exhaust system in the aspect of recuperation of energy lost through heat exchange. To complete the objective temperature and gas flow measurements were performed on the exhaust system of a 1.3 dm3 diesel engine installed on a dynamic test stand. On the test stand a complete engine exhaust system was installed, identical to that used in a real vehicle. The tests were carried out in the NEDC homologation test that was reproduced on the dynamometer through ISAC 400 software made by AVL. For the measurements, the authors used thermoresistors and a mass flow meter for the exhaust gas mass flow (part of the SEMTECH DS portable exhaust emissions analyzer).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies