Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Systemowe wzmocnienie roli ruchu pieszego – diagnoza sytuacji i propozycje działań

Tytuł:
Systemowe wzmocnienie roli ruchu pieszego – diagnoza sytuacji i propozycje działań
Autorzy:
Brzezinski, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
polityka piesza
ruch pieszych
urządzanie ulicy
chodnik
centrum miasta
pedestrian policy
pedestrians
walkways
city centre
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono syntetyczną diagnozę stanu istniejącego wskazując m.in. na problemy związane z niedostosowaniem szerokości ciągów pieszych do natężeń ruchu oraz potrzeb poszczególnych grup użytkowników, złym stanem technicznym infrastruktury, występowaniem przeszkód utrudniających ruch pieszych, występowaniem barier, słabością węzłów przesiadkowych czy niską estetyką. Wskazano silne i słabe strony organizacji ruchu pieszego w miastach. Zaproponowano zasady budowania współczesnej polityki miejskiej w odniesieniu do ruchu pieszego (strategii dla ruchu pieszego) ze wskazaniem podstawowych zasad organizacji ruchu pieszego, celów polityki pieszej (celu nadrzędnego i celów szczegółowych). Omówiono zestaw działań tworzących podstawę polityki rozwoju ruchu pieszego, oraz narzędzia służące kształtowaniu infrastruktury dla ruchu pieszego do stosowana na trzech poziomach szczegółowości: obszaru (rozwiązania w skali obszaru miasta/dzielnicy), ulicy (rozwiązania w skali poszczególnych ulic i placów), detalu (poszczególnych elementów przestrzeni ulicy).
The article gives a synthetic diagnosis of existing situation, among other things pointing problems connected with: not adjusted footpaths width to traffic intensities and the needs of specific user groups, bad technical condition of the infrastructure, the existence of movement obstacles and barriers, the weakness of interchanges and low aesthetics. The article identifies strengths and weaknesses of pedestrian traffic in cities. Proposed rules for the building of modern urban policy in relation to pedestrian traffic (pedestrian strategy) with an indication of the fundamental principles of organization of the pedestrian, policy objectives (main and detail). The article discusses the set of actions constituting the basis for the pedestrian’s policy, and shaping tools to be used at three levels of detail: area (large scale solutions), street (in the scale of an individual street), detail (scale of particular elements).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies