Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Adoption of digital wallets and their impact on the sales of peruvian micro-entrepreneurs

This research aims to determine the level of acceptance of digital wallets and their impact on the sales of micro-entrepreneurs in a shopping center in Arequipa, Peru. Technology Acceptance Model (TAM) was used to evaluate perceived usefulness, perceived ease of use, attitude towards use, intention to use and external factors. The study was conducted through an 18-question survey targeting 120 micro-entrepreneurs in the commerce sector. The results revealed a positive acceptance of digital wallets. 88% of respondents stated that digital wallets are easy to use, while 81% have a positive attitude towards their use. In terms of impact, 80% of micro-enterprises experienced increased customer reach and sales thanks to these tools. It is concluded that micro-entrepreneurs perceive high value in digital wallets, emphasizing their ease of use and low cost. However, despite its benefits, research reveals that microentrepreneurs still have a preference for cash due to the visibility of the money and feeling more secure in their transactions.
Niniejsze badanie ma na celu określenie poziomu akceptacji portfeli cyfrowych oraz ich wpływu na sprzedaż mikroprzedsiębiorców w centrum handlowym w Arequipa w Peru. Do oceny postrzeganej użyteczności, postrzeganej łatwości użytkowania, stosunku do użytkowania, zamiaru użytkowania oraz czynników zewnętrznych wykorzystano model akceptacji technologii (TAM). Badanie przeprowadzono za pomocą ankiety zawierającej 18 pytań, skierowanej do 120 mikroprzedsiębiorców z sektora handlu. Wyniki wykazały pozytywną akceptację portfeli cyfrowych. 88% respondentów stwierdziło, że portfele cyfrowe są łatwe w użyciu, a 81% ma pozytywny stosunek do ich użytkowania. Jeśli chodzi o wpływ, 80% mikroprzedsiębiorstw odnotowało wzrost zasięgu klientów i sprzedaży dzięki tym narzędziom. Stwierdzono, że mikroprzedsiębiorcy dostrzegają wysoką wartość portfeli cyfrowych, podkreślając ich łatwość użytkowania i niski koszt. Jednak pomimo korzyści, badania pokazują, że mikroprzedsiębiorcy nadal preferują gotówkę ze względu na widoczność pieniędzy i poczucie większego bezpieczeństwa podczas transakcji.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies