Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of Water Consumption in the Campus of Warsaw University of Life Sciences in Years 2012-2016

Tytuł:
Analysis of Water Consumption in the Campus of Warsaw University of Life Sciences in Years 2012-2016
Autorzy:
Wichowski, Piotr
Rutkowska, Gabriela
Kamiński, Norbert
Trach, Yuliia
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
water supply
daily peaking factor
hourly peaking factor
unit indicator
water consumption
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
On the basis of the registered indications of the water meter, a study on the size and variability of water consumption on the WULS campus in the academic years 2012/16 is presented. The average specific water consumption at a time when classes are implemented amounted to 26.6 dm3 per student per day for full-time studies student and 19.7 dm3 per student per day for the student part-time studies. During the holiday season, the rates are lower at 18.4 and 11.8 dm3 per student per day, respectively. These ratios were determined without taking the water consumption in the dorms into account. The daily peaking factor amounted (Nd) to 1.36, while the hourly peaking factor (Nh), reached 1.71. Within the week cycle, the highest water consumption was observed in Tuesdays and the lowest – in Sundays. The average Tuesday demands are 40% higher than the Sunday demands. The water consumption peaks during the day occur between 11 a.m. and 1 p.m. as well as 11 p.m. and 1 a.m. The hourly structure of the water distribution in the WULS-SGGW campus is similar to the weekend structure of water distribution in multi-family residential buildings, with the exception of the later occurrence of the evening summit.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies