Tytuł pozycji:
Innowacyjny demonstrator do badań energochłonności maszyn i pojazdów off-road na gąsienicach elastomerowych
Brak precyzyjnych algorytmów doboru układów napędowych pojazdów off-road przekłada się na ich przewymiarowanie, a w konsekwencji wyraźny wzrost cen takich pojazdów. Konieczne stało się stworzenie i eksperymentalne potwierdzenie modelu, określającego wpływ podstawowych wskaźników konstrukcyjnych eksploatacyjnych pojazdu na jego opory przemieszczania się. Rezultatem pracy jest innowacyjny demonstrator do badań energochłonności ruchu podwozi na gąsienicach elastomerowych. W pracy przedstawiono zasadę działania demonstratora z układami pomiarowymi oraz opisano etapy jego budowy. Zaprezentowało proces kalibracji przetworników pomiarowych uzyskane charakterystyki.
Lack of accurate algorithms for selecting drive systems off-road machines and vehicles, results in over sizing then and consequently in the significant increase in the prices of that kind of machines and vehicles. It has become necessary to create and experimentally confirm a model defining the influence of constructional and operational indicators of the off-road machine and vehicle on its motion resistance. The result is an innovative testing device for experimental studying of energy consumption in undercarriage with rubber tracks movement. The paper presents the principle of operation of tracked testing device with measuring systems and describes the stages of its construction. The calibration process of measuring transducers and obtained characteristic are presented.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).