Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ mediów społecznościowych na powstanie instaspotów oraz poszukiwanie ich związków z tradycyjnymi przestrzeniami ekspozycyjnymi na przykładzie wybranych lokalizacji na Górnym Śląsku

Tytuł:
Wpływ mediów społecznościowych na powstanie instaspotów oraz poszukiwanie ich związków z tradycyjnymi przestrzeniami ekspozycyjnymi na przykładzie wybranych lokalizacji na Górnym Śląsku
Autorzy:
Komar, Beata
Lenarcik-Hilmer, Michalina
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
instaspot
Górny Śląsk
przestrzeń ekspozycyjna
media społecznościowe
Upper Silesia
exhibition space
social media
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Zjawisko poszukiwania miejsc do wykonywania zdjęć w celu umieszczenia ich w mediach społecznościowych przyczyniło się do powstania pojęcia instaspotu. Celem badań jest znalezienie związków między instaspotami a przestrzeniami ekspozycyjnymi występującymi w instytucjach kultury prowadzących działalność wystawienniczą. Metodyka badań opiera się na studiach literaturowych, kwerendzie internetu oraz wizjach lokalnych w wybranych instaspotach, co pozwoliło na określenie różnic i podobieństw między instaspotami a tradycyjnymi przestrzeniami wystawienniczymi. Na podstawie trzech studiów przypadków można zauważyć, że pełnią podobne funkcje: komercyjną, integracyjną i rozrywkową, a funkcjonowanie obydwu z nich sprzyja powstawaniu relacji i więzi społecznych. Główna różnica między nimi polega na wartościach, jakie promują.
The phenomenon of searching for places to take photos in order to place them on social media contributed to the creation of the concept of Insta Spot. The aim of the research is to find connections between Insta Spots and exhibition spaces in cultural institutions conducting exhibition activities. The research methodology is based on literature studies, an Internet query and local visions in selected Insta Spots, which allowed to determine the differences and similarities between Insta Spots and traditional exhibition spaces. Based on three case studies, it can be seen that they perform similar functions: commercial, integration and entertainment, and the functioning of both of them is conducive to the formation of relationships and social ties. The main difference between them lies in the values they promote.
Artykuł umieszczony w części "Builder Science"

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies