Tytuł pozycji:
Sytuacja ekonomiczno-finansowa biur podróży w czasie kryzysu gospodarczego
Sytuacja biur podróży podczas recesji gospodarczej zdecydowanie się pogarsza, gdyż zachodzi korelacja pomiędzy ich sytuacją finansową a kondycją gospodarki światowej. Niestabilna sytuacja polityczna, problemy gospodarcze, niekorzystne kursy walut, wzrost cen paliw, załamania pogody, kataklizmy naturalne oraz zamachy terrorystyczne powodują, że mieszkańcy Europy podróżują rzadziej i na krótsze odległości, a to odbija się na kondycji ekonomicznej branży turystycznej. Celem artykułu jest zaprezentowanie relacji zachodzących pomiędzy poszczególnymi elementami działalności przedsiębiorstwa, wpływającymi na jego wyniki finansowe oraz rentowności sprzedaży netto i kapitału własnego organizatorów turystyki, jak również zasad zarządzania biurem podróży w czasie kryzysu.
Situation travel agencies during the economic recession is deteriorating, there is a correlation between the financial situation of the travel agencies and the condition of the economy in the world. Unstable political situation in the world, economic problems, unfavorable exchange rates, increase in fuel prices, bad weather, natural disasters, terrorist attacks make Europeans less and less time traveling, and this is reflected in the financial situation of the tourism industry. The aim of this article is to present the financial position and profitability of sales and equity tour operators, as well as management principles travel agency in times of crisis.