Tytuł pozycji:
Ocena rozbieżności między sygnałami wymuszenia i rzeczywistej odpowiedzi wtryskiwaczy w układach bezpośredniego wtrysku paliw ciekłych
Celem badań była ocena wymuszenia wtrysku paliwa przez wtryskiwacze piezoelektyczne silników zasilanych benzyną i olejem napędowym. Ocena ta była ukierunkowana na analizę opóźnienia rozpoczęcia wtrysku paliwa w stosunku do czasu pojawienia się odpowiednich sygnałów sterujących. Badania wspomnianych zależności wykonano z użyciem systemu do analizy procesów szybkozmiennych oraz kamery do zdjęć szybkich firmy LaVision HSS 5 w komorze o stałej objętości. Przeprowadzono je dla różnych wtryskiwaczy stosowanych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliw ciekłych, przy zmiennych warunkach: ciśnienia paliwa, przeciwciśnienia powietrza oraz czasu wtrysku. W artykule dokonano korelacji elektrycznych wielkości wymuszających działanie wtryskiwaczy z parametrami rzeczywistego wtrysku paliwa. Do tego celu wykorzystano cyfrową obróbkę obrazów umożliwiającą wyznaczenie rzeczywistych czasów rozpoczęcia wtrysku paliwa. Wskazano na istotne różnice między czasami wysterowania wtrysku paliwa, a jego rzeczywistym wystąpieniem.
The aim of research was fuel injection control signal evaluation for piezoelectric gasoline and diesel injectors. This work was scoped at injection start delay analysis to fuel drops appears in case for appearance significant controlling signals. Mentioned dependences research was performed with usage of fast-varying processing system and high speed camera by LaVision HSS 5 and constant volume chamber. The research was conduct for different injectors which are typically use in internal combustion engines with liquid fuel direct injection. The variables in research were fuel injection pressure, air back-pressure and injection time. In this paper performed was correlation between electric control signals for injectors with real start injection time. There was indicated on significant differences between injection control signals time and injection appear.