Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gotowość prosumpcyjna kobiet i mężczyzn w kontekście ich postaw etnocentrycznych

Tytuł:
Gotowość prosumpcyjna kobiet i mężczyzn w kontekście ich postaw etnocentrycznych
Autorzy:
Baruk, A. I.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
aktywność prosumpcyjna
postawy etnocentryczne
płeć
prosument
oferta marketingowa
prosumeric activity
ethnocentric attitudes
gender
prosumer
marketing offer
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono zagadnienia związane z oczekiwaniami nabywców wobec oferty marketingowej dostępnej na rynku. Szczególną uwagę zwrócono na ich etnocentryczny i prosumpcyjny wymiar. Głównym celem artykułu było określenie, czy gotowość do aktywności prosumpcyjnej wobec polskich produktów zależy od płci respondentów. W procesie badawczym weryfikacji poddano 2 hipotezy. Hipoteza mówiąca, iż kobiety wykazują gotowość do prosumpcji etnocentrycznej została potwierdzona. Nie potwierdzono natomiast hipotezy, że mężczyźni nie wykazują takiej gotowości. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań wyodrębniono segmenty, wśród których zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn jeden segment obejmował potencjalnych etnocentrycznych prosumentów. Jest to ważną wskazówką dla polskich oferentów, ułatwiającą im tworzenie warunków do efektywnej współpracy z polskimi nabywcami.
In the article the problems related to consumers’ expectations towards marketing offer were presented. The special attention was paid to their ethnocentric and prosumeric dimension. The main aim was to define if willingness on prosumeric activity towards Polish products depends on respondents’ gender. In the research process 2 hypotheses were verified. The hypothesis that women had been ready to ethnocentric prosumption was confirmed. The second hypothesis that men hadn’t been ready to this kind of prosumption wasn’t confirmed. On the base of the results of conducted research respondents were shared into segments. One of the women segments and one of the men segments consisted of potential ethnocentric prosumers. It’s important advice for Polish offerers in creating conditions to effective co-operate with Polish consumers.
Artykuł przygotowano w ramach projektu badawczego 2013/11/B/HS4/00430 finansowanego przez NCN; Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies