Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transeuropejska sieć transportowa TEN-T w kontekście nośności obiektów mostowych według Eurokodu 1

Tytuł:
Transeuropejska sieć transportowa TEN-T w kontekście nośności obiektów mostowych według Eurokodu 1
Autorzy:
Rymsza, J.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
sieć drogowa
TEN-T
nośność obiektów mostowych
most
Trans-European Transport Network
road network
load capacity of bridges
bridges
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Powstanie sieci drogowej TEN-T ma zapewnić spójność gospodarczą, społeczną i terytorialną Europy. Żeby sieć drogowa mogła pełnić taką rolę, obiekty mostowe znajdujące się w tej sieci powinny być projektowane na jednakowe obciążenie projektowe. Ponadto ze względu na trwałość obiektów, obciążenie projektowe powinno być zdecydowanie większe niż obciążenie eksploatacyjne, a po drogach zaczynają poruszać się już obecnie pojazdy o masie 60 t. Tymczasem obiekty mostowe we Francji są projektowane na obciążenie równe około 3/4 obciążenia stosowanego w Niemczech. W niektórych wypadkach obciążenie projektowe zalecane w normie europejskiej jest nawet mniejsze niż obciążenie obiektu dwoma pojazdami 60. tonowymi.
The creation of the TEN-T road network aims to contribute to the efficient operation and development of the European market and to ensure economic, social and territorial cohesion of Europe. The road network would play such a role if bridges located in the network were designed according to the same design load. In addition, due to the durability of structures, the design load should be far greater than the operating load as the 60-tonne vehicles begin to form a part of traffic. Meanwhile, the bridges in France are designed for a load equal to approximately 3/4 load applied in Germany. In some cases the design load recommended in the European standard is even smaller than a load of two 60- tonne vehicles on the structure. Therefore, without increasing the design load the trans-European road network will not measure up to the expectations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies