Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości zaburzenia równowagi samolotu przy zrzucie ciężkiego ładunku na przykładzie zrzutu bomb z samolotu PZL I-22 "Iryda"

Tytuł:
Możliwości zaburzenia równowagi samolotu przy zrzucie ciężkiego ładunku na przykładzie zrzutu bomb z samolotu PZL I-22 "Iryda"
Autorzy:
Słota, K.
Maryniak, J.
Data publikacji:
2000
Słowa kluczowe:
zrzut bomb
lot samolotu
dynamika samolotu
symulacja numeryczna
dump of bombs
aircraft flight
aircraft dynamics
numerical simulation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wpływ zrzutu ciężkiego ładunku na zachowanie się samolotu. W oparciu o opracowany model matematyczny przeprowadzono symulację numeryczną przestrzennego lotu samolotu. Obiekt traktowano jako nieodkształcalną bryłę sztywna osześciu stopniach swobody. Zastosowano quasi stacjonarny model aerodynamiki. Do wyprowadzenia równań zastosowano formalizm Boltzmanna-Hamela. Jako obiekt testowy wybrano samolot PZL I-22 "Iryda". W pracy starano się przeanalizować wpływ zaburzeń symetrycznych na dynamikę samolotu, jak i wzajemne powiązanie sprzężeń aerodynamicznych, jak również sprzężeń asymetrycznych. W wyniku symulacji numerycznej dostrzeżono duże niebezpieczeństwo wpadnięcia samolotu w niebezpieczne stany lotu.
Works provides influence of heavy load drop for attitude aircraft. Based on mathematical model numerical simulation on 3D flight aircraft was worked out. Object was treated as no strain solid with six degrees freedoms. Quasi was applied stationary model of aerodynamics. To bring out equaling was applied Boltzmanna-Hamela formalism. As tested object was aircraft PZL I-22 "Iryda" selected. Works analyzed influence symmetrical perturbations for aircraft dynamics, interrelations of aerodynamic, stress and moment retroaction, both symmetrical, and asymmetrical. As a numerical simulation result big danger putting aircraft in dangerous states of flight was observed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies