Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optimal resource allocation for 6G V2X communication systems

Tytuł:
Optimal resource allocation for 6G V2X communication systems
Autorzy:
Marzuk, Faysal
Vejar, Andres
Chołda, Piotr
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
6G
intelligent transportation system
ITS
optimization
resource allocation
alokacja zasobów
inteligentny system transportu
optymalizacja
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, we consider the resource management problem in 6G vehicle-to-everything (V2X) Open-Radio access networks (O-RANs), where roadside units (RSUs) are deployed near end users to process the vehicles offloaded tasks. We formulate the resource allocation problem as an optimization problem to minimize energy consumption while satisfying uplink data rates and delay constraints. We use the CPLEX solver to find the optimal solutions by jointly minimizing the number of active RSUs and finding optimal associations between vehicles and RSUs. To examine the performance of our model, we analyze 6G V2X O-RANs for several scenarios with various densities of vehicles and RSUs.
Artykuł dotyczy problematyki zarządzania zasobami w łączności V2X (vehicle-to-everything), która korzysta z otwartych sieci dostępu radiowego Open-RAN w systemach 6G. Skupiono się na przetwarzaniu zadań obliczeniowych przekazywanych przez pojazdy do infrastruktury (j. ang. offloading tasks), która jest połączona z jednostkami RSU zlokalizowanymi w ciągach komunikacyjnych użytkowników końcowych (pojazdów). Sformułowano problem alokacji zasobów jako zadanie optymalizacji skupione na minimalizowaniu zużycia energii przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń dotyczących szybkości przesyłania danych w górę oraz opóźnień. W celu uzyskania rozwiązania optymalnego posłużono się profesjonalnym solwerem CPLEX, dzięki czemu zminimalizowano liczbę aktywnych RSU oraz ustalono optymalne powiązania między pojazdami a infrastrukturą. Wydajność modelu została przebadana dla kilku scenariuszy z różną gęstością pojazdów i RSU.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies