Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ właściwości fizycznych oleju napędowego na ocenę charakterystyki hydraulicznej elektromagnetycznych wtryskiwaczy paliwa

Tytuł:
Wpływ właściwości fizycznych oleju napędowego na ocenę charakterystyki hydraulicznej elektromagnetycznych wtryskiwaczy paliwa
Autorzy:
Szczypiński-Sala, W.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
silnik ZS
układ wtryskowy
paliwo
diagnostyka
diesel engine
injection system
fuel
diagnostics
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano wyniki badań wykonanych dla oceny wpływu fizycznych właściwości oleju napędowego na przebieg dawkowania paliwa przez wysokociśnieniowe wtryskiwacze. Pomiary zostały wykonane na stanowisku badawczym na wtryskiwaczach elektromagnetycznych i zasobnikowym układzie wtryskowym. Przeprowadzono analizę dawkowania paliwa w różnych warunkach pracy układu, wysterowania ciśnienia zasilania i czasu trwania wtrysku dla różniących się właściwościami fizycznymi paliw. Wprowadzane są coraz bardziej rygorystyczne normy związane z emisja zanieczyszczeń przez silniki spalinowe, w tym związane z emisją cząstek stałych. Najszersze możliwości ograniczenia szkodliwych emisji i spełnienia nakładanych norm dają zasobnikowe systemy wtrysku. Jest to możliwe dzięki dużemu zakresowi sterownia czasem wtrysku i momentem początku wtrysku oraz wykorzystaniu wysokich ciśnień przy rozpylaniu paliwa. Bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa decydujące o przebiegu spalania uzależnione jest od szybkości i poprawności działania wtryskiwaczy. Na charakterystykę ich pracy wpływają również właściwości fizyczne zastosowanego paliwa.
In this paper, the result of experiments carried out to investigate influence of fuel physical properties on dosage in Diesel engines injection systems is presented. The measurements were carried out in a test stand for solenoid controlled common-rail fuel injection systems. Comparative analysis of the changes in the injection fuel dose as a result of different fuel properties was carried out. The analysis of the test results has been performed in relation to the pressure of fuel outflow from the injector nozzle, and injection duration. The emissions standards for diesel engines are getting more and more stringent. It concerns especially particulates, which mainly consist of soot emissions. Common-rail fuel injection systems have a highest potential for the reduction of soot to meet future emission legislation due to possibility of flexible and exact choice of injection begin and injection duration due to electronic control. An improvement of the fuel dosage for combustion process is crucial to reduce raw emissions. The single injection processes are significantly influenced by the capability of the injection system. It is crucial factor at short energizing duration injection, where the needle does not open completely. Additionally fuel physical properties such as density and viscosity have influence on injection characteristic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies