Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wdrożenie architektury networking w symulatorze szkoleniowym w zakresie zwalczania pożarów wewnętrznych

Tytuł:
Wdrożenie architektury networking w symulatorze szkoleniowym w zakresie zwalczania pożarów wewnętrznych
Autorzy:
Kwoczak, W.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
networking
rzeczywistość wirtualna
system wizyjny
Android
HMD
virtual reality
vision system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Podczas pożaru wewnętrznego strażacy nigdy nie wchodzą do palącego się budynku czy pomieszczenia pojedynczo. Do akcji ratowniczo-gaśniczej przy pożarze wewnętrznym przystępuje przodownik roty i pomocnik roty. Aby umożliwić strażakom trening w bezpiecznych warunkach rzeczywistości wirtualnej, niezbędne jest zastosowanie technologii, która umożliwi przodownikowi i pomocnikowi roty taktyczne współdziałanie w obrębie jednego środowiska wirtualnego, w czasie rzeczywistym. Za pomocą hełmów HMD (Head Mounted Display) umieszczanych na głowach szkolonych strażaków, zanurzają się oni do środowiska wirtualnego. Niezbędnym aspektem symulatora jest fakt, iż zanurzeni strażacy muszą widzieć się nawzajem. Dzięki zastosowaniu awatara - wirtualnej postaci człowieka poruszającej się zgodnie z wykonywanymi ruchami, w czasie rzeczywistym – oraz technologii networking, wzajemny kontakt wzrokowy jest możliwy.
During action with fighting internal fire, firefighters never come into room or building alone. Rescue - firefighting action is always carried by pair of firefighters which is leaded by one of them, another one is assistant. To enable for firefighters safe conditions of training in virtual reality environment, necessary is to implement technology which allow them possibility of tactical cooperation in one virtual environment, in real time. Essential aspect of simulator is fact that both of immersed firefighters must be in eye contact. By implementation of human avatar, and networking architecture eye contact is now possible, what is more also physical contact.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies