Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój ciężarowego transportu samochodowego w Polsce w latach 2000-2004 - wybrane problemy

Tytuł:
Rozwój ciężarowego transportu samochodowego w Polsce w latach 2000-2004 - wybrane problemy
Autorzy:
Waśkiewicz, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
transport
samochód ciężarowy
struktura wiekowa
firma przewozowa
truck
age structure
transport company
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Transport samochodowy dominuje w gałęziowej strukturze przewozów ładunków w Polsce. Dynamicznie wzrasta praca przewozowa, szczególnie w wyniku rozwoju przewozów międzynarodowych. Stronę podaży usług przewozowych reprezentuje przeszło 60 tys. przedsiębiorstw ciężarowego transportu samochodowego. Są to w zdecydowanej większości małe firmy przewozowe. W przeciwieństwie do dużych firm transportowych i transportowo spedycyjnych, firmy małe, z uwagi na słabą kondycję finansową przeważnie eksploatują stary tabor. Wymiana parku ciężarowego w skali kraju jest niska. Generalnie struktura wiekowa parku ciężarowego w Polsce pogarsza się. Prognozy wskazują, że rynek transportu samochodowego rzeczy w Polsce jest rynkiem o ogromnych możliwościach rozwoju. Rozproszenie organizacyjne transportu samochodowego, słabość kapitałowa małych firm przewozowych zagrażają przyszłej pozycji konkurencyjnej na tym rynku polskich przewoźników.
Road transport dominates modal haulage structure in Poland. Haulage is dramatically increasing, particularly as a result of international freight development. The supply side of the haulage services represent over 60 thousand of freight carrying road transport enterprises. The overwhelming majority of them being small transport firms. Contrary to the big transport and forwarding firms, the small ones, due to their week financial condition, usually use rather old fleet of vehicles. The replacement rate of the old load carrying vehicles fleet in Poland is low. Generally age structure of this fleet is deteriorating. The forecasts indicate that the market of goods carrying road transport in Poland has great potential for development. Organizational dissipation of road transport, financial weakness of small haulage firms seriously threaten future competitive position of the freight carriers on the Polish market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies