Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiek statku a prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku na morzu : analiza współzależności

Tytuł:
Wiek statku a prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku na morzu : analiza współzależności
Autorzy:
Bogalecka, M.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
wypadek morski
wiek statku
analiza regresji
sea accident
age of ship
regression analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nasilenie migracji ludzi oraz obrotu towarów drogą morską przyniósł natężenie na szlakach żeglugowych. Stworzyło to zagrożenie dla środowiska naturalnego ze względu na obserwowany wzrost wypadków statków na obszarach morskich. Celem opisanych badań było określenie związku pomiędzy wiekiem statku, a prawdopodobieństwem jego uczestniczenia w wypadku na morzu. Do zbadania tej zależności zastosowano analizę regresji, opartą na danych pochodzących z powypadkowych raportów, gromadzonych przez Międzynarodową Organizację Morską. Stworzony model regresji wykładniczej w najbardziej odpowiedni sposób opisuje badaną zależność. Wykazano, że istnieje silna korelacja pomiędzy wiekiem statku, a prawdopodobieństwem jego uczestniczenia w wypadku na morzu. Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że największe prawdopodobieństwo uczestniczenia w wypadku na morzu wykazują statki bardziej wyeksploatowane, tj. 15-17-letnie. Uzasadnione jest zatem poddawanie ich bardziej restrykcyjnym kontrolom, sprawdzającym ich stan techniczny i na tej podstawie dopuszczającym do żeglugi.
The sea transport of goods and people increased significantly over the last decades. Consequently, the marine ecosystem is more threaten because the number of sea accidents has risen. The assessment of the interrelation between the age of ships and the probability of sea accident was the goal of the paper. The regression analysis was used to examine this interdependence. The analysis was based on the data coming from the International Maritime Organization sea accident reports. The proposed exponential regression model describes the interrelation is the fittest one. It was shown that the correlation between the age of ship and the sea accident probability is strong. It was fund that over tan years’ ships (15-17 years old) and more exploited are more frequently involved in the sea accidents. From the point of view this investigation the more restrictive controls of the older ships are indispensable.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies