Tytuł pozycji:
Testy zderzeniowe kasety ochronnej systemu rejestracji parametrów lotu S2-3a
W artykule został opisany etapowy przebieg badań zjawiska zderzenia z przeszkodą sondy pomiarowej imitującej kasetę ochronną systemu rejestracji parametrów lotu S2-3a. Celem badań było uzyskanie wymaganego impulsu trapezoidalnego przeciążenia, o wartości 3400 g, działającego na kasetę przez co najmniej 3 ms dla ustalenia zgodności z normą NO-16-A200:2006 oraz EuroCAE ED-112.
In the paper methodology of a crash test execution is described. The procedure was developed in a course of repeated experimental probe impact tests with changed configurations and parameters. The probe contained imitator of a crash flight data recorder S2-3a. The purpose of the studies was to obtain an test impulse envelope of trapezoidal shape of the amplitude 3400 g for et least 3 ms that comply with standards NO-16-A200:2006 and EuroCAE ED-112.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018)