Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Samochód wobec wyzwań elektroniki łącznościowej

Tytuł:
Samochód wobec wyzwań elektroniki łącznościowej
Autorzy:
Zieliński, T.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
samochód
elektronika
łączność
car
electronics
communication
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto próbę zbadania związków pomiędzy rozwijającą się w Polsce indywidualną motoryzacją i rewolucją technologiczną w elektronicznych środkach łączności. W oparciu o dane, pochodzące z prowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny badań budżetów gospodarstw domowych, przeprowadzono analizę korelacyjną, która nie ujawniła dla Polski efektu substytucyjnego między tymi dwoma środkami komunikacji. Wyniki przemawiały raczej za ich wzajemnym uzupełnianiem się. Jako powód wskazano na niepełne jeszcze nasycenie rynku samochodowego, co odróżnia Polskę od państw Europy zachodniej, gdzie taka substytucja jest możliwa. Wykorzystując testy istotności ujawniono kilka nieznanych związków między samochodem i elektronicznymi środkami łączności a niektórymi zmiennymi społeczno-demograficznymi. Wskazano ponadto na wady i zalety ograniczenia korzystania z elektroniki łącznościowej w „konfrontacji” z samochodem, występujące zwłaszcza w działalności biznesowej.
This paper focuses on the attempt to explore relations between individual transport development in Poland and the revolutionary utilization of telecommunication means. The correlation study based on data gathered from Central Statistic Office's domestic budget researches revealed no substitution effect in this matter, whereas mutual complementary interrelations are rather at stake. This is due to the fact of only partial meeting the demand for private cars in Poland, while in Western European countries the car market is already saturated, pointing to the possibility of the substitution. The article reveals a few unknown relations of the use of private cars and electronic communication means to some socio-demographic variables. The scope of this paper is also a demonstrate utilities and disutility’s of communication means as being in completion with private car utilization in business relations particularly.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies