Tytuł pozycji:
Hybrydowa sieć zasilania stacji ładowania baterii przemysłowych autonomicznych maszyn i pojazdów elektrycznych. Cz. 2, Zastosowanie napędowego przemiennika częstotliwości do ładowania baterii przemysłowych autonomicznych maszyn i pojazdów elektrycznych
W tej części artykułu przedstawiono rozwiązanie szybkiego ładowania przemysłowych pojazdów elektrycznych (EV) i autonomicznych elektrycznych maszyn roboczych poprzez doposażenie przekształtnika napędowego w prostownik wyjściowy. Przedstawione rozwiązanie poparte jest symulacjami i testami laboratoryjnymi. Przedsiębiorstwa przemysłowe powszechnie używają przekształtniki napędowe do zasilania silników prądu przemiennego. Zwykle są to pośrednie przekształtniki napędowe niskiego napięcia: z prostownikiem wejściowym, baterią kondensatorów i falownikiem MSI. Generalnie można stwierdzić, że dołączenie do falownika MSI dodatkowego prostownika umożliwia wykonanie przekształtnika AC/DC do ładowania baterii EV.
This part of paper presents solution of fast charging of company electric vehicles and autonomous electric work machines by retrofitting drive voltage frequency converter (VFC) with output rectifier. The presented solution is supported by simulation and laboratory tests. Industrial companies commonly use VFCs to power AC motors. Usually there are the indirect low voltage VFCs: with an input rectifier, a capacitor bank and a voltage PWM inverter. Generally, it can be stated that the use of an additional rectifier connected to the PWM inverter, instead of the motor, enables the construction of an AC/DC converter for charging EV batteries.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).