Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Korelacyjno-widmowa metoda diagnozowania układów łożyskowania z wykorzystaniem sygnałów zużyciowych w procesie eksploatacji napędów turbinowych

Tytuł:
Korelacyjno-widmowa metoda diagnozowania układów łożyskowania z wykorzystaniem sygnałów zużyciowych w procesie eksploatacji napędów turbinowych
Autorzy:
Lindstedt, P.
Zboiński, M.
Deliś, M.
Spychała, J.
Kowalski, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
diagnostyka
niezawodność
uszkodzenie katastroficzne
parametryczne i chwilowe
próg diagnostyczny
kowariancja (korelacja)
koherencja (splot)
sygnały tribologiczne
sygnały wibroakustyczne
eliminacja sygnałów otoczenia
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono tribologiczną (zużyciową) metodę diagnozowania układów łożyskowania z korelacyjno-widmowym sposobem jej weryfikacji. Badano zbiory pomiarów koncentracji Cu i Fe wykonanych za pomocą spektrometrii fluorescencji rentgenowskiej (XRF) i optycznej spektrometrii emisyjnej (MOA) dla układów łożyskowania 2 silników. Wyznaczono progi statystyczne µ+σ, µ +3 σ, µ +3σ dla zbioru 2 silników i osobno dla silnika 1 i silnika 2, wykorzystując do tego 3, 4 ... 28 pomiarów. Przeprowadzono weryfikację tych progów na podstawie badań spójności pomiarów określonej na podstawie ich kowariancji (korelacji pomiarów) i koherencji (splot pomiarów). Rozważono możliwość kompleksacji metody diagnozowania tribologicznej i wibroakustycznej i zaproponowano, ażeby sygnały wibroakustyczne zostały przyjęte jako otoczenie dla sygnałów tribologicznych (zużyciowych). Ważną i nowatorską częścią pracy jest sposób eliminacji otoczenia (nalot, sygnały wibroakustyczne) z procesu diagnozowania, co w efekcie daje możliwość diagnozowania tylko na podstawie sygnałów tribologicznych.
This paper presents tribological method of diagnosing bearing systems with correlation-spectral method of its verification. Sets of measurements of concentration of Cu and Fe made by X-ray fluorescent and optical emission spectrometry for two engines bearing systems were tested. Statistical levels were determined µ+σ, µ +3 σ, µ +3σ for a set of two engines end separately for first and second engine, using the 3, 4 ... 28 measurements. A verification of these levels based on testing traceability which was on the basic of the covariance (correlation on measurements) and the coherence (plexus of measurements). Considered the possibility of complexation methods of diagnosis tribological and vibroacoustic and was proposed to vibration signals has been adopted as the environment for signals tribological (wear). An important and an innovative part of the thesis is a method for eliminating environment (fly hours, vibration signals) from diagnostic process, in effect gave possibility only diagnosis with tribological signals.
Rozdział 1. Cybernetyczny system eksploatacji obiektów technicznych Rozdział 2. Bieżące progi diagnostyczne w systemach eksploatacji układów łożyskowania i ich korelacyjno-częstotliwościowa weryfikacja Rozdział 3. Weryfikacja progów diagnostycznych w kompleksowej syntezie sygnałów tribologicznych i wibroakustycznych Rozdział 4. Weryfikacja progów diagnostycznych z eliminacją otoczenia

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies