Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersalność kolejowej osnowy specjalnej

Tytuł:
Uniwersalność kolejowej osnowy specjalnej
Autorzy:
Dobrowolski, B.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
osnowy
regulacja osi torów kolejowych
pomiary
control network
railway track axis regulation
measurements
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kolejowa osnowa specjalna umożliwia obecnie zarówno prowadzenie pomiarów dla potrzeb tworzenia mapy numerycznej, jak również służy do wykonywania precyzyjnych pomiarów inwentaryzacyjnych i realizacyjnych w procesie regulacji osi torów kolejowych. Z uwagi na tę drugą funkcję osnowy, współrzędne jej punktów powinny być wyznaczone z dokładnością rzędu +/-5 mm. Stąd też stosuje się osnowę zintegrowaną, składającą się z par punktów GPS usytuowanych w odległościach 2 km względem siebie i punktów utrwalonych na słupach sieci trakcyjnej, których współrzędne wyznacza się metodą swobodnego stanowiska w dowiązaniu do punktów GPS. W oparciu o taką osnowę oraz przy wykorzystaniu tachymetrów elektronicznych i metody swobodnego stanowiska można łatwo i dokładnie wyznaczyć wielkości podnoszeń i przesunięć punktów osi rzeczywistej do ich położeń teoretycznych
Special control networks designed for railway tracks are actually used both for digital mapping purposes and for precise surveys and setting out in the process of track axis adjustment. Because of the second function, positions of the control monuments should be determined with accuracy not worse than +/-5 mm. This goal is achieved by an integrated control network, composed of pairs of GPS points situated every 2 km, and densified by intermediate points monumented on traction poles, coordinates of which are determined by free stationing tied to the GPS points. Basing on such control and using electronic total stations, one can easily and accurately determine, with the free station method, vertical and horizontal displacements of the real track axis with respect to its theoretical position

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies