Tytuł pozycji:
Badania korozyjności cieczy nadpakerowej na bazie chlorku sodu w symulowanych warunkach odwiertu eksploatacyjnego na platformie morskiej
Ciecz nadpakerowa w odwiercie usytuowanym na platformie eksploatacyjnej narażona jest na pracę w warunkach ekstremalnych różnic temperatur od -15 do +60 stopni Celsjusza. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań korozyjności cieczy nadpakerowej na bazie chlorku sodu z dodatkiem środka zapobiegającego zamarzaniu - glikolu etylenowego. Badania prowadzono w symulowanych warunkach otworowych. Wyniki badań wskazują, że dodatek glikolu etylenowego wpływa na zmniejszenie szybkości korozji, jednak jest to nadal korozja typu wżerowego, a w niskich temperaturach również nitkowego
Packer fluid used in offshore conditions is exposed to extremely different temperatures from -15 to +60 degrees of Celsius. Paper presents results of corrosion tests of packer fluid based on sodium chloride with anti-freeze additive - ethylene glycol. Experiments were conducted in simulated downhole conditions. Research results shows that ethylene glycol additive decreases corrosion rate, but still it is pitting corrosion and in low temperature thread-form corrosion also