Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dobór materiałów na cierne elementy tłumików drgań w zawieszeniach wagonów

Tytuł:
Dobór materiałów na cierne elementy tłumików drgań w zawieszeniach wagonów
Autorzy:
Żaba, K.
Nowak, S.
Kawecki, A.
Krawczyk, J.
Stanisławski, W.
Październiak, P.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
element cierny
t łumik drgań w zawieszeniach wagonów
element of frictional
damper in freight car suspensions
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono metodykę oraz niektóre wyniki badań nad doborem materiałów metalicznych i kompozytowych na pary cierne, współpracujące pod znacznym obciążeniem, jako elementy tłumików drgań w zawieszeniach wagonów. Pary metaliczne stosowane są w układzie tłumienia przy amortyzacji sprężynami śrubowymi, pary metal-materiał kompozytowy stosowane są przy amortyzacji sprężynami płaskimi (resory piórowe). W czasie badań oceniano wartość współczynnika tarcia, zużycie w testach symulujących pracę zawieszenia oraz poziom standardowych własności mechanicznych. Identyfikowano również stan materiałów przed i po teście. Wyniki, oprócz celu doraźnego, polegającego na wyborze optymalnego zestawu w konkretnym zastosowaniu, wykorzystano do opracowania wytycznych, dla projektowania tego typu materiałów.
The paper presents methodology and certain results of the tests on selection of metallic and composite materials designed for elements of vibration dampers in freight car suspensions, consisting of frictional couples interacting under a significant load. Metallic couples are applied in the vibration damping system where shock is absorbed with coil springs, and metal-composite couples are used for shock absorbing with leaf springs. Couple quality evaluation was based on the value of friction factor and wear. The tests were held in the environment simulating the work of the suspension and a level of standard mechanical properties. Materials condition was identified before and after the tests. The results were applied for ongoing selection of the optimum set for a specific application, as well as for developing guidelines for designing this type of materials.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies