Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Resolving of internal graphic conflicts of broken lines, which shape is subject to simplification

Tytuł:
Resolving of internal graphic conflicts of broken lines, which shape is subject to simplification
Autorzy:
Żukowska, M.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
generalizacja kartograficzna
upraszczanie kształtu
konflikty graficzne
bufor rozpoznawalności
cartographic generalization
shape simplification
graphic conflicts
recognizability buffer
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
One of elements of cartographic generalization automation is objects shape simplification. Most of existing algorithms, that serve automation of this process, is not free from appearing graphic conflicts. Using a recognizability buffer, which construction is based on the Perkal’s theory of objective generalization and Chrobak’s theory of elementary triangle allows exploring and furthermore also resolving of graphic conflicts, particularly internal conflicts of broken lines. Such process of graphic conflicts resolving should be realized in precisely defined groups and be based on hierarchy and topology of map objects. Carried out tests allow to believe, that presented in the paper algorithm, that is based on mentioned above values and conditions, can solve the problem of internal graphic conflicts to a great degree.
Jednym z elementów automatyzacji procesu generalizacji kartograficznej jest uproszczenie kształtu obiektów. Większość z istniejących algorytmów służących automatyzacji tego procesu nie jest wolna od pojawiających się konfliktów graficznych. Zastosowanie bufora rozpoznawalności, którego konstrukcja oparta jest na teorii obiektywnej generalizacji Perkala, oraz teorii trójkąta elementarnego Chrobaka umożliwia badanie istnienia, a w dalszej kolejności również rozwiązywanie konfliktów graficznych, w szczególności konfliktów wewnętrznych łamanych. Proces rozwiązywania konfliktów powinien przebiegać w ściśle zdefiniowanych grupach oraz opierać się na hierarchii i topologii upraszczanych obiektów mapy. Przeprowadzone testy pozwalają sądzić, iż przedstawiony w artykule algorytm, oparty na wspomnianych wielkościach i warunkach, w dużej mierze rozwiązuje poruszony problem konfliktów wewnętrznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies