Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pozycjonowanie działalności przedsiębiorstwa górniczego jako źródła przewagi konkurencyjnej

Tytuł:
Pozycjonowanie działalności przedsiębiorstwa górniczego jako źródła przewagi konkurencyjnej
Autorzy:
Kudełko, J.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
zarządzanie strategiczne
przewaga konkurencyjna
pozycjonowanie sektorowe i portfelowe
strategic management
competitive advantage
sectorial and portfolio positioning
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Potencjał przedsiębiorstwa i pozycjonowanie działalności są podstawowymi źródłami przewagi konkurencyjnej. Wyróżnia się pozycjonowanie sektorowe i portfelowe. W pozycjonowaniu sektorowym, to znaczy dotyczącym jednego rodzaju działalności analizuje się obecnych i potencjalnych konkurentów, nabywców, dostawców oraz produkty substytucyjne. W pozycjonowaniu portfelowym, dotyczącym wielu rodzajów działalności analizuje się na macierzach dwie cechy, z których jedna charakteryzuje produkt lub przedsiębiorstwo, a druga rynek lub jego segment. W pozycjonowaniu sektorowym i portfelowym wykorzystuje się także inne metody analizy, z których najbardziej rozpowszechnioną jest analiza silnych i słabych stron przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń w otoczeniu (SWOT/TOWS).
Potential of a company and positioning of its activities are the main source of competitive advantage. There is sectorial positioning and portfolio positioning. In sectorial positioning, referring to one type of activity, they analyse present and potential competitors, buyers, suppliers and substitution products. In portfolio positioning, referring to many types of activities, they analyse two features on the matrix, one of which characterizes product or a company, and the second one market or its segment. In sectorial and portfolio positioning some other methods are used. Most common is the analysis of strengths and weaknesses of a company together with opportunities and threats in the environment (SWOT/TOWS).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies