Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcja adaptacyjnego układu sterowania w kombajnach chodnikowych REMAG S.A.

Tytuł:
Koncepcja adaptacyjnego układu sterowania w kombajnach chodnikowych REMAG S.A.
Autorzy:
Jonak, J.
Prostański, D.
Jasiulek, D.
Rogala-Rojek, J.
Puchała, B.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
kombajny chodnikowe
roadheaders
roadheading machines
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia wyniki dotychczasowych prac, zrealizowanych w ramach projektu badawczego rozwojowego nr R03 031 02 pt.: "Inteligentny układ sterownia kombajnu chodnikowego", finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Celem projektu było podniesienie stopnia bezpieczeństwa oraz efektywności drążenia wyrobisk korytarzowych z użyciem kombajnów chodnikowych, poprzez zwiększenie stopnia automatyzacji drążenia i predykcji parametrów drążenia adekwatnych do chwilowych warunków urabiania. W artykule omówiono wyniki prac badawczych obejmujących koncepcję i algorytmy innowacyjnego systemu sterowania oraz oprogramowania wizualizacyjnego. Przedstawiono informacje dotyczące założeń budowy adaptacyjnego układu sterowania oraz opis podstawowych funkcji sterowniczych. Zaprezentowano wyniki badań, zarówno stanowiskowych, jak i eksploatacyjnych, przeprowadzonych na kombajnie R-130 firmy REMAG S.A., potwierdzających poprawność przyjętej koncepcji.
The paper presents the results of work realized within research development project No. R03 031 02 entitled "Intelligent control system of roadheader" financed by the Ministry of Science and Higher Education. The project objective was to increase the safety and effectiveness of drivage of roadways by increase of automation of drivage and prediction of drivage parameters adequate to momentary conditions of cutting. Results of research work, including concept and algorithms of innovative control system and visualization software, were discussed in the paper. Information as regards assumptions for design of adaptive control system and description of basic control functions were presented. Results of both stand and operational tests, which were conducted on R-130 roadheader manufactured by REMAG, JSC, and which confirm the correctness of accepted concept, were presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies